Δευτέρα 15 Ιουνίου 2009

Με χρώμα ελληνικό το ράλλυ Ακρόπολης 2009!

Λυτρωτικό για τη Ford, η οποία είδε τους οδηγούς της να κάνουν το «1-3», αλλά και φορτισμένο συναισθηματικά για κάθε Έλληνα, χάρη στη νίκη των Λάμπρου Αθανασούλα–Νίκου Ζακχαίου στην κατηγορία Παραγωγής, το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις εξελίχθηκε σε ένα από τα σπουδαιότερα των τελευταίων ετών.
Ο ανανεωμένος εφ’ όλης της ύλης εθνικός μας αγώνας, που βρήκε τη βάση του στο Λουτράκι, αποδείχτηκε γνήσια «Ακροπολικός». Απαίτησε ταχύτητα, μυαλό και στρατηγική, και έμεινε μακριά από τον όρο «πρόβλεψη». Καθοριστική για την εξέλιξή του αποδείχθηκε η δεύτερη ημέρα με τις νέες ειδικές στην Κορινθία, όπου η Citroen είδε και τους δύο οδηγούς της να τίθενται εκτός μάχης. Από εκείνο το σημείο ο Mikko Hirvonen, που βρέθηκε επικεφαλής από την πρώτη ημέρα, μπόρεσε να ακολουθήσει -ουσιαστικά, ανενόχλητος- έναν ιδανικό για τον αγώνα ρυθμό και τελικά να φτάσει 1ος στη ράμπα του τερματισμού εμπρός από το κέντρο του αγώνα, το Club Hotel Casino Loutraki. O δεύτερος οδηγός της Ford, Jari-Matti Latvala, που την πρώτη ημέρα δεν απέφυγε για άλλη μία φορά το λάθος, ενώ μάλιστα προηγούνταν, εκμεταλλεύτηκε τις ατυχίες των αντιπάλων του και κατάφερε να βρεθεί στην 3η θέση, προσφέροντας έτσι στη Ford το μέγιστο αριθμό βαθμών για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, βάζοντάς την και πάλι στο παιχνίδι του τίτλου. Αυτό έγινε δυνατό καθώς ο νεαρός Sebastien Ogier, στην πρώτη του χρονιά στο WRC, μπορεί να τερμάτισε 2ος, σημειώνοντας μια εξαιρετική επίδοση, όμως δεν ήταν ανάμεσα στους δηλωμένους για το πρωτάθλημα Κατασκευαστών οδηγούς. Το Ακρόπολις επιβράβευσε για άλλη μία φορά όσους κατάφεραν να μείνουν μακριά από προβλήματα, όπως τους Federico Villagra και Conrad Rautenbach, οι οποίοι την τελευταία ημέρα έδωσαν μάχη για την 4η θέση με νικητή τον πρώτο, αλλά και τους Khalid Al Qassimi και Mads Ostberg, που ταλαιπωρήθηκαν λιγότερο από ταχύτερους, αλλά πιο άτυχους συνδυασμούς.
Η ένταση που θα κρατούσε τους πάντες με κομμένη την ανάσα δεν ήρθε, λοιπόν, από τους πρωταγωνιστές του WRC, αλλά από τη μάχη στην κατηγορία του πρωταθλήματος Παραγωγής. Εκεί τα μάτια όλων ήταν στραμμένα στους Λάμπρο Αθανασούλα και Νίκο Ζακχαίο, οι οποίοι με το Skoda Fabia S2000 κυνήγησαν το όνειρο και είδαν την προσπάθειά τους να γίνεται πραγματικότητα. Βρέθηκαν σε μπάκετ για πρώτη φορά μετά το περσινό Ακρόπολις με ένα αυτοκίνητο που οδήγησαν μόλις λίγες μέρες πριν από τον αγώνα, κοίταξαν στα μάτια τους κορυφαίους συνδυασμούς του PWRC, προσαρμόστηκαν άμεσα και έφεραν την Ελλάδα στο παγκόσμιο αγωνιστικό προσκήνιο. Σημειώνοντας από την πρώτη κιόλας ειδική κορυφαίους χρόνους και μένοντας μακριά από λάθη, ακόμα και κάτω από συνθήκες απόλυτης πίεσης, βρέθηκαν στην κορυφή από την πρώτη ημέρα. Αντιμετώπισαν με ψυχραιμία την ατυχία της δεύτερης ημέρας, οπότε ένα πρόβλημα στον κινητήρα τούς κόστισε χρόνο, αλλά με μια αντεπίθεση διαρκείας μέχρι την τελευταία ειδική διαδρομή κατέκτησαν με τον πιο πειστικό τρόπο τη νίκη απέναντι στον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος, Nasser Al-Attiyah, ο οποίος αποζητούσε τη μέγιστη συγκομιδή βαθμών ώστε να διευρύνει τη βαθμολογική διαφορά του από τον έτερο διεκδικητή του τίτλου και τελικά 3ο στον ελληνικό γύρο του WRC, Armindo Araujo.
Αναμφίβολα, η ιδανική κατάληξη για ένα Ακρόπολις σαφώς αναγεννημένο και ίσως πιο ώριμο από ποτέ. Από σήμερα η πόλη του Λουτρακίου, που φιλοξένησε για μία εβδομάδα με τον ιδανικότερο τρόπο το 56ο Ράλλυ Ακρόπολις, επιστρέφει στους φυσιολογικούς ρυθμούς της, κρατώντας τη φετινή εμπειρία μόνο ως την αρχή της εμπλοκής της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: