Τρίτη 12 Μαΐου 2009

8ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις: Ελληνική υπόθεση!

Αυτό που είχε διαφανεί από την αρχή του αγώνα επιβεβαιώθηκε πανηγυρικά σήμερα, αφού τα ελληνικά πληρώματα κυριάρχησαν επί των λίγων ξένων, με τους Βασίλη και Γιάννη Βελάνη να ανεβαίνουν πρώτοι τη ράμπα του τερματισμού, κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης.

Το σημερινό τρίτο και τελευταίο σκέλος του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, ήταν και το πλέον… κλασικό του αγώνα, αφού διαδραματίστηκε σε 4 γνωστές χωμάτινες ειδικές διαδρομές (Μενδενίτσα, Γραβιά, Ρεγγίνι, Ελάτεια) που έχουν συνδέσει τις ονομασίες τους με τον εθνικό μας αγώνα. Μάλιστα, οι δυο τελευταίες πραγματοποιήθηκαν δυο φορές, συνθέτοντας έτσι το σημερινό πεδίο αντιπαράθεσης, που αποτελούνταν από 6 ειδικές διαδρομές μήκους 80,44 χιλιομέτρων, από τα 274,29 όπου αγωνίστηκαν τα πληρώματα της κατηγορίας Sporting.

Οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης, έδειξαν σήμερα το λόγο που τους έκανε να ανυπομονούν τόσο κατά τις προηγούμενες ημέρες, για τη διεξαγωγή του χωμάτινου σκέλους στον αγώνα. Γνωρίζοντας τις δυνατότητες του Ford Escort RS 1600 σε επιφάνειες μειωμένης πρόσφυσης, πίεσαν από την πρώτη ειδική διαδρομή της ημέρας, τη δύσκολη Μενδενίτσα, πέρασαν στην κορυφή της κατάταξης και εντέλει παρέμειναν εκεί, μέχρι τον τερματισμό. Αυτή, ήταν η καλύτερη επίδοση του συμπαθούς πληρώματος στα χρόνια εμπλοκής του στο Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων, αφού κατάφεραν να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις ενός δύσκολου, απαιτητικού για πληρώματα, ομάδες και αυτοκίνητα αγώνα, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Βέβαια, το έργο των νικητών μόνο εύκολο δεν ήταν, αφού θυμίζουμε πως ξεκίνησαν από τα Καμένα Βούρλα δεύτεροι. Όμως, η μάχη που περιμέναμε να γίνει με τους Κώστα Αποστόλου-Νικηφόρο Μαραγκό, που μοιράζονταν την κίτρινη Porsche 911 RS, ουσιαστικά έληξε άδοξα, αφού οι μέχρι χθες πρωτοπόροι αντιμετώπισαν πρόβλημα με την τροφοδοσία του αυτοκινήτου τους, χάνοντας σχεδόν δυο λεπτά στη Μενδενίτσα. Μάλιστα, η συνέχεια ήταν ακόμη πιο ατυχής για το πλήρωμα, αφού δεν κατάφεραν να φτάσουν έγκαιρα στην επόμενη ειδική διαδρομή, τη Γραβιά, με αποτέλεσμα να τεθούν εκτός. Έτσι, η δεύτερη θέση πέρασε στα χέρια των Λουκά Γιαννακούλη-Γιώργου Πετρόπουλου, με ακόμη μια Porsche 911, οι οποίοι με τη σειρά τους δυσκολεύτηκαν στο χώμα και ιδιαίτερα στις δυο πρώτες, ιδιαίτερα απαιτητικές και σκληρές, σε σχέση με τις υπόλοιπες, ειδικές διαδρομές του σκέλους. Πάντως, η επίδοση αυτή αντάμειψε τις προσπάθειες του πληρώματος, το οποίο αντιμετώπισε ουκ ολίγα προβλήματα σε όλο το τριήμερο και σίγουρα δικαιούνταν αυτό τον εξαιρετικό τερματισμό.

Στο βάθρο, ανέβηκαν ακόμη οι Παναγιώτης Κουτσίκος-Μαρία Παυλή Κορρέ, που σήμερα ανέβασαν ρυθμό, εκμεταλλευόμενοι και την εμπειρία τους σε χωμάτινες επιφάνειες, με την BΜW 2002 ti και κατόρθωσαν με τη σειρά τους να τερματίσουν στην 3η θέση της γενικής κατάταξης, έπειτα από σταθερά καλή εμφάνιση σε άσφαλτο και χώμα. Μια θέση πιο πίσω, ολοκλήρωσαν την προσπάθειά τους οι Αντώνης Γιοβάς-Τάσος Γουσέτης, που επίσης κινήθηκαν ταχύτατα σε άσφαλτο και χώμα, έχοντας εκμεταλλευθεί όσο το δυνατόν περισσότερο τις δυνατότητες του Audi 80 GT, ιδιαίτερα στις κατηφόρες, αφού το αυτοκίνητό τους πέραν του φυσιολογικού μειονεκτήματος σε σχέση με δυνατότερες κατασκευές, αντιμετώπιζε και πρόβλημα με τον κινητήρα. Μάλιστα, η προσπάθειά τους ήταν δύσκολη μέχρι την τελευταία στιγμή, αφού έφτασαν σπρώχνοντας στην τελευταία ανασυγκρότηση στο Σείριο και τελικά, κατάφεραν να τερματίσουν την προσπάθειά τους στην Ακρόπολη.

Ακολούθησαν, οι Χρήστος Οικονόμου-Αντώνης Γαρυφαλής, μετά από αθόρυβο αγώνα. Το πλήρωμα του Ford Escort RS 2000 πραγματοποίησε αθόρυβο αγώνα στην άσφαλτο, στην πρώτη του επαφή με το αυτοκίνητο, ενώ στο χώμα ανέβασε ρυθμό και κέρδισε πολλές θέσεις, φτάνοντας σε έναν αξιοπρεπέστατο τερματισμό. Η εξάδα, συμπληρώθηκε από το πρώτο εκ των δυο ξένων πληρωμάτων που τερμάτισαν τον αγώνα χωρίς τη χρήση του catching up, δηλαδή της επανεκκίνησης στα πρότυπα του SupeRally. Ο λόγος για το Γάλλο Paul Gardere, που συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα με μια ασημί Porsche 911, ο οποίος μάλιστα είχε στο δεξί κάθισμα τον «παγκόσμιο» Denis Giraudet, ο οποίος έχει τεράστια εμπειρία γενικώς και στη χώρα μας ειδικότερα. Τέλος, να αναφέρουμε και την παρουσία των Ιταλών Pierangelo Rossi-Luca Beltrame, που σήμερα ήταν ταχύτατοι με την Porsche 911, κερδίζοντας ειδικές διαδρομές, όντας πάντως πολύ πίσω στη γενική, αφού είχαν εγκαταλείψει τις προηγούμενες ημέρες.

Μάχη όμως είχαμε και στην κατηγορία Regularity, όπου από τις 12 προγραμματισμένες για σήμερα δοκιμασίες, διεξήχθησαν οι 10, αφού η διαδρομή Στεφάνη 1-2, ακυρώθηκε (σ.σ. επίσημα λόγω κυκλοφοριακών προβλημάτων, παρόλα αυτά υπάρχουν φήμες περί ηθελημένης διατάραξης της διαδικασίας από… «θεατές» ή «αγωνιζόμενους»)! Μέχρι τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές τελικά αποτελέσματα δεν υπήρχαν, οπότε μετά την 33η δοκιμασία, προηγούνταν οι Σταύρου-Σταύρου (Ford Escort) με 37 β.π., που κατά τη διάρκεια της ημέρας εναλλάσσονταν στην κορυφή με τους Κοτζιά-Γεωργόπουλο (British Leyland), οι οποίοι ακολουθούν με 37,5 β.π. Τρίτοι, είναι οι Ποριώτης-Πάλλας (Alfa Romeo Berlina) με 42 β.π. Μόλις ανακοινωθούν τα αποτελέσματα, θα υπάρξει ενημέρωση και από εμάς.

Φυσικά, άξια συγχαρητηρίων είναι όλα τα πληρώματα που έλαβαν μέρος και ακόμη περισσότερο αυτά που τερμάτισαν αυτή τη μικρή περιπέτεια, που ξεκίνησε το απόγευμα της Πέμπτης από την Ακρόπολη και ολοκληρώθηκε στο ίδιο, πολύ σημαντικό μνημείο, 3 μέρες αργότερα. Μια περιπέτεια, που για την κατηγορία Sporting είχε συνολικό μήκος 1243,05 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 274,29 ανήκουν στις 16 ασφάλτινες και τις 6 χωμάτινες ειδικές διαδρομές και η οποία άρεσε πολύ στους αγωνιζόμενους, οι οποίοι ευχαριστήθηκαν τον αγώνα, με ειδικές διαδρομές που θύμισαν τα παλιά. Κρίμα, που οι θεατές δεν ήταν πολλοί κατά το τριήμερο, ώστε να χειροκροτήσουν τις προσπάθειες των πληρωμάτων.

Ακόμη ένα Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις πέρασε στο παρελθόν, αφήνοντες όμορφες αναμνήσεις στους συμμετέχοντες, οι οποίοι ανανέωσαν το ραντεβού τους για την επόμενη χρονιά.

από rally.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: