Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2009

Σοκ με Τσουμελέκα!

Άλλο ένα πλήγμα δέχτηκε ο ελληνικός στίβος και μάλιστα... ετεροχρονισμένα, καθώς η Αθανασία Τσουμελέκα βρέθηκε θετική στην ουσία ερυθροποιητίνη σε έλεγχο που υποβλήθηκε στις 6 Αυγούστου.




Αξίζει να σημειωθεί ότι το δείγμα είχε βρεθεί στην αρχή αρνητικό, αλλά στην επανεξέταση βρέθηκε θετικό. Εκτός από τον έλεγχο της 6ης Αυγούστου η Τσουμελέκα είχε ελεγχθεί την 1η, 19η και 20η Αυγούστου.

Η "χρυσή" Ολυμπιονίκης της Αθήνας στο βάδην εξέδωσε ανακοίνωση για το θέμα με την οποία επισημαίνει ότι σταματάει την ενεργό δράση αφήνοντας αιχμές για τη διαδικασία ανάλυσης των δειγμάτων, ενώ τόνισε με νόημα ότι δεν θέλει άλλο τέτοιο πρωταθλητισμό. Αναλυτικά η ανακοίνωση της Τσουμελέκα έχει ως εξής:

"Ενημερώθηκα ότι υπάρχει πρόβλημα με θετικό δείγμα σε έλεγχο που υποβλήθηκα στις 6 Αυγούστου 2008 με την ουσία ερυθροποιητίνη. Δεν θα μπω στην διαδικασία να δικαιολογηθώ, αν και δεν έχω κάνει εν γνώσει μου χρήση αυτής της ουσίας, διότι γνωρίζω και έχω αποδεχτεί προκειμένου να συμμετέχω σε αγώνες ότι είμαι απολύτως υπεύθυνη για ό,τι βρίσκεται μέσα στο δείγμα μου.

Το γεγονός ότι τα ίδια δείγματα αναλύονται πέραν της μιας φοράς (δηλαδή ανοίγουν και κλείνουν χωρίς την παρουσία μου), όπως το συγκεκριμένο όπου την πρώτη φορά ήταν καθαρό, μου προκαλεί δυσάρεστα συναισθήματα για όλη την διαδικασία. Η ατυχής λοιπόν εμπλοκή μου μετά από μια επιτυχημένη αθλητική χρονιά με πολλούς αγώνες και κοινές και εμφανείς προετοιμασίες με φέρνει στην δυσάρεστη θέση να δώσω εγώ ένα τέλος στον πρωταθλητισμό που τόσο αγαπώ και να μην συνεχίσω μετά το πέρας της επικείμενης τιμωρίας μου.

Πραγματικά αδιαφορώ για το αν πάλι μετά από 6 μήνες μου πουν ότι τελικά το δείγμα είναι αρνητικό όπως και την πρώτη φορά. Είμαι πολύ δυσαρεστημένη με την κατάσταση που επικρατεί διεθνώς σε θέματα ντόπινγκ. ΕΓΩ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΑΛΛΟ ΤΕΤΟΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟ.

Η απογοήτευσή μου είναι μεγάλη. Λυπάμαι γιατί γνωρίζω ότι η παρούσα περιπέτεια στενοχωρεί όλους αυτούς που με πιστεύουν και με αγαπούν και αναλαμβάνω το οποιοδήποτε μερίδιο ευθύνης μου αναλογεί".

Αυτό είναι το δεύτερο κρούσμα Ελληνίδας αθλήτριας που είχε κατακτήσει χρυσό ολυμπιακό μετάλλιο στους Ολυμπιακούς της Αθήνας μετά από αυτό της Φανής Χαλκιά η οποία είχε βρεθεί θετική σε μεθυλτριενολόνη. Να θυμίσουμε ότι θετικός είχε βρεθεί στο Πεκίνο και ο Τάσος Γκούσης, ενώ είχε προηγηθεί το θετικό δείγμα του Δημήτρη Ρέγα.

To who is who της Τσουμελέκα

Η Αθανασία Τσουμελέκα γεννήθηκε στην Πρέβεζα στις 2 Ιανουαρίου του 1982 και είναι μητέρα ενός κοριτσιού. Η 27άχρονη πρωταθλήτρια έδειξε τα πρώτα δείγματα του ταλέντου της το 2000 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Εφήβων - Νεανίδων, όπου κατέλαβε την 4η θέση, ενώ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2003, που έγινε στο Παρίσι κατέλαβε την 7η θέση. Στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα του Μονάχου, το 2002, τερμάτισε στην 9η θέση.

Η Τσουμελέκα έκανε την μεγάλη έκπληξη στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, όπου ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Μετά τη γέννησή του παιδιού της, το 2006, επέστρεψε στους αγώνες και προετοιμάστηκε εντατικά για τους Ολυμπιακούς του Πεκίνου, όπου κατέλαβε την 9η θέση, σημειώνοντας μάλιστα και νέο πανελλήνιο ρεκόρ (1.27.54).Η 27άχρονη πρωταθλήτρια είναι παντρεμένη με τον προπονητή της Νίκο Δημητριάδη.

από sport.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: