Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2008

Η Κολύμβηση για Παιδιά με Άσθμα: Βασικές Αρχές Εξάσκησης για τη Βελτίωση της Ποιότητας Ζωής τους

Στην πόλη της Λαμίας οι καθηγητές φυσικής αγωγής σε συνεργασία με τους γονείς καθώς και πλήρη ενημέρωση με τον γιατρό του παιδιού, θα πρέπει να δίνουν έμφαση στη βελτίωση της φυσικής κατάστασης ενός παιδιού, που πάσχει από άσθμα με τρόπο αποδοτικό και προσαρμοσμένο. Η κολύμβηση είναι μια άσκηση αντοχής, η οποία επιβλέπεται εύκολα και θεωρείται κατάλληλη για ατομική προπόνηση και εξάσκηση. Ένα πρόγραμμα κολύμβησης, ειδικά μελετημένο για παιδιά με άσθμα, προσφέρει επίσης μια ευκαιρία για εκπαίδευση σχετικά με την υγεία και τη σωστή αναπνοή (Huang et al, 1989).Η σημασία της κολύμβησης για τους ασθματικούς υποστηρίζεται από αρκετές επιστημονικές έρευνες δημοσιευμένες σε πολλά ιατρικά περιοδικά (Matsumoto et al, 1999; Wardell & Isbister, 2000) και επιβεβαιώνεται από αρκετά παραδείγματα πρωταθλητών κολύμβησης που συμμετείχαν στους Ολυμπιακούς Αγώνες όπως ήταν οι Dawn Fraser και Jon Henrics, οι οποίοι ήταν ασθματικοί, αποδεικνύοντας έτσι ότι η πάθησή τους δεν αποτελούσε εμπόδιο για τη βελτίωση της φυσικής τους κατάστασης.

Το βρογχικό άσθμα είναι η συχνότερη χρόνια νόσος της παιδικής ηλικίας και στην Ελλάδα 7,3% των παιδιών πάσχουν από την παραπάνω νόσο. Τα παιδιά με άσθμα συνήθως έχουν κακή φυσική κατάσταση δεδομένου ότι η συμμετοχή στην άθληση μπορεί να προκαλέσει βρογχόσπασμο, κάτι που αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για αθλητική συμμετοχή. Η κολύμβηση έχει αποδειχτεί από διάφορες μελέτες, ότι έχει ευεργετικά αποτελέσματα στην ανάπτυξη των παιδιών αυτών και στον καλύτερο έλεγχο της νόσου. Ένα πρόγραμμα εκμάθησης κολύμβησης, που γίνεται σε θερμαινόμενη πισίνα, με εξατομικευμένη προπόνηση, ασκήσεις σωστής αναπνοής και εβδομαδιαία μαθήματα φαίνεται, ότι βελτιώνει τη φυσική κατάσταση των παιδιών με άσθμα, μειώνει τα συμπτώματα του άσθματος, και αυξάνει την αυτοεκτίμησή τους. Γενικά πρέπει να ενθαρρύνεται η συμμετοχή του ασθματικού παιδιού σε αθλητικές δραστηριότητες, γιατί αυξάνεται η αυτοπεποίθησή του, ελαττώνεται το άγχος του και αισθάνεται ότι μπορεί να συμμετέχει σε όλες τις δραστηριότητες, που συμμετέχουν συνομήλικοί του.

Δίνουμε με αυτό τον τρόπο στο παιδί τη δυνατότητα να συμμετέχει στο μάθημα της κολύμβησης χωρίς προβλήματα καθώς και καλύτερη ποιότητα ζωής.

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ

ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΠΡΟΠΟΝΗΤΡΙΑ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ

ΣΤΟ Γ.Σ. ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΛΑΜΙΑΣ.


από "σέντρα"

Δεν υπάρχουν σχόλια: